Followers

Si Gerhana :D

Pada 11/12/2011 berlaku lagi gerhana bulan . So tahun 2011 je da 2 kali gerhana bulan . Gerhana bulan yang first pada 16/06/2011 . Aku ingat lagi time tu aku tengah sakit2 baru lepas excident pada 11/06/2011 (click on link) . Time tu hari jadi someone yg special buat aku . So time sakit2 tu aku kua depan umah utk snap bulan gerhana utk si die laa . Sbb hari jadi die btol2 malam bulan gerhana . So aku memang tak mampu nak beli hadiah utk si die time tu . Yelaa , tengah sakit2 lagi kan . So aku ingat nak snap bulan gerhana utk kasi kat die , kire nye sbg hadiah utk hari jadi die laa . Tapi aku tunggu sampai pukul 2.00 A.M bulan macam tu je . Da laa aku dgn jalan pon tak btol lagi . Dengan HOLD CAMERA 1 tangan , sebab tangan masih tak kuat and luke2 . Pastu malam tu pulak awan banyak . So bulan pon hilang . Memang hampe gile laa malam tu . Hurmm . Start malam tu aku terus kasi gelaran kat die "Si Gerhana" . Tak ramai tau pon sape yang tau and takde orang nak tau pon siape si gerhana . HAHAHA . 11/12/2011 ade bulan gerhana buat kali ke-2 utk tahun 2011 . So aku da amek keputusan nak snap malam tu . da planning 1 hari lebih awal utk snap bulan pada malam tu . Tapi petang tu dapat call dari kawan and die cakap ade job urgent utk shoot Malam Berinai . So malam tu jugak kene keluar shoot Malam Berinai dekat area PJ . Memang hampe jugak malam tu . Tapi sempat laa lari2 kejap utk snap bulan . Tapi tak berpeluang tengok bulan gerhana penuh dengan mate sendiri . Sedihh je . Kite hanye mampu merancang . Tapi tak pe laa , mungkin rezeki aku dekat job tu and bukan rezeki aku utk tgk bulan gerhana . Pape pon aku bersyukur sangat . Alhamdulilllah . Sebenar nye aku nak snap bulan pon konon nye utk si gerhana tu jugak . Sbb time hari jadi die tak dapat tunaikan janji aku utk kasi pic bulan gerhana tu kat die . Tapi kali nie jugak aku da gagal dapat kan pic bulan gerhana penuh utk bagi kat die . Terpakse laa aku tunggu gerhana yang akan datang . HAHAHA .

Nie laa pic nye ~~

 Pic Atas yang belah kiri snap time tengah shoot pengantin Malam Berinai . Lari2 kejap utk snap bulan nie <3 Yang belah kanan snap time nak balik rumah , benti tepi highway utk snap . HAHA . Mesti orang ingat aku gile kan benti tepi highway pstu amek gambar bulan . HAHAHA .

    
Yang nie bukan time bulan gerhana , time nie 13/12/2011 . Saje snap sebab malam tu bulan terang tu balik2 rumah terus capai camera . Tapi time malam tu bulan memang cantik . And ini laa hasil nye <3

Thanks read :) Like bolee ?

4 comments:

  1. utk si gerhana ye.. sabar menanti budak ni isk3.. :)

    ReplyDelete
  2. Adik harap adik dapat lupe kan die :'(

    ReplyDelete
  3. apahal bulan on 13 dec you masih penuh eh?.. mine on 14 dah nak dekat separuh.. huhu..

    ReplyDelete
  4. Not sure laa . Tapi time malam nie bulan mmg terang betol . Malam tu balik je rumah terus capai camera :D Then this the result <3

    ReplyDelete